måndag 9 november 2009

Vantar, mössa, kofta


Ingrid i Sverige slängde en massa broderigarn i färgbad i fjol, sedan gav hon mig en hög FANTASTISKA små garnhärvor! Jag bara klämde och klämde och tittade i flera veckor. Ett par fingervantar måste jag förstås sticka medan jag funderade vad jag skulle göra av resten av garnet.


I november hade jag börjat sticka en kofta. Jag stickade längder i dominostickning, som jag planerade att sticka eller sy ihop med varandra på något vis.





Det är himla roligt att jobba så här! Jag stickade en mössa också, kunde förstås inte motstå frestelsen. I år sitter jag och tänker på öronlappar till den. Kanske, kanske inte :)







I slutet av sommaren nästan ett år senare var tröjan färdig. Jag köpte lite grönt garn (tunt Pirkka) att sticka ihop delarna med, och lade in ett par röda ränder i Drops Silketweed. Så var den klar, och jag har bara knapparna kvar. Dem har jag inte hittat ännu.

4 kommentarer:

  1. Näää vicken vacker kofta!! Önska knappar på RAK kanske ;) Jag har en liknande kofta i tankarna men har inte kommit till skott. Tänkte använda alla handfärgade o handspunna rester som blivit över. Fast jag ska inte dominosticka, för jag tycker inte det är kul :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Knappar är det svåraste tycker jag. Sökte på stora mässan i Tammerfors i går, men hittade inga. Du kan ju sticka ränder, rutor, trianglar... om du inte vill dominosticka.

    SvaraRadera
  3. Hej hopp,

    Kolla gärna på etsy.com
    det finns en hel HÖG med folk som gör egna knappar!!!!

    SvaraRadera
  4. Jo, det blir nog etsy ser det ut som!

    SvaraRadera