lördag 3 juli 2010

Chiengora och sjalgarn - Chiengora and Shawl Yarn


Spinnrocken, å spinnrocken! Jag älskar sländor, men jag älskar rockar också! Mitt grönblå sjalgarn ska bli en Heere be Dragone (googla, go vänner!) Det är longwool och Tencel från En Ulden Affaere. Väldigt lätta att spinna, och förhoppningsvis har jag tillräckligt med garn, för ullen är slut. Jo, Renee Darley har mera i sin butik :))

The spinning wheel, oh the spinning wheel! I love spindles, but I do love wheels also! My teal shawl yarn will be knitted into a Heere be Dragone Shawl (please google, good friends!) It's longwool and Tencel from En Ulden Affaere. Very easy to spin, and hopefully I have enough yarn because I have no more fibers. Yes, Renee Darley has more in her shop :))

Årets Nina-garn: hår från golden retriever och longwool. Jag lade till lite guldfärgad och röd Angelina också. Det lossnar lite hår från garnet, men inte så det stör.

This year's Nina-yarn: hair from golden retriever and longwool. I added some golden and red Angelina. The yarn sheds a bit, but not enough to be a nuisance.

Och den lyckliga hunden (nej det är inte hans hår i garnet) - And the happy dog (no, the hair in the yarn is not his):

3 kommentarer:

  1. Den där sjalen ser ut att vara en utmaning. Skulle nog aldrig våga mig på en sån! :S

    SvaraRadera
  2. Tja, jag kommer knappast att läsa samtidigt som jag stickar, kanske inte ens ljudböcker på alla varv :)

    SvaraRadera
  3. Det blå garnet ser i alla fall helt härligt ut. Varför kan man inte peta på garn över internet...det kliar ju i fingrarna :)

    SvaraRadera