fredag 17 december 2010

Sjalar - Shawls

Jag har stickat sjalar hela hösten. Det är så fruktansvärt roligt! Nu har vi snöstorm, och det är kallt, så jag behöver sjalar, ju.

I have been knitting shawls this autumn. It's so incredibly fun! Today we have a winter storm, and it's cold, so I need many shawls, right?

Det här är Multnomah, som jag stickat av garnet jag fick av Sarah. Det är EasyKnits Twinkle Yarn. Garnet glittrar faktiskt, fast man inte kan se det på fotot. Jag tror Jon Dunn kallar färgen Witches Brew. Här hittar du Multnomah och här EasyKnits

This is Multnomah, knitted with EasyKnits Twinkle Yarn that I got from Sarah. The yarn really twinkles even if you can't see it in the photo. I think Jon Dunn calls the color "Witches Brew". You find Multnomah here, and EasyKnits here.

Och så har vi en liten Prairie Rose, ett av Evelyn A. Clarks mönster. Jag tänkte ge den åt min syster att ha när hon tycker det drar på jobbet :) Hon är nyhetschef på en dagstidning... Garnet är färgat av Caprifool i en härlig djupt finlandsblå färg.

And this is a small Prarie Rose, one of Evelyn A. Clark's patterns. I will give to my sister to wear at her job when she thinks it's a bit stormy :) She's a news director at a newspaper... The yarn is dyed by Caprifool in an awsome Finnish deep blue color. If you don't know what color that is, google the flag of Finland.


Det här är halsduken Lace Ribbon, som jag stickade i en för tillfället avsomnad sjalkal. Caprifools garn igen.

This is Lace Lace Ribbon, a scarf I knitted in a shawl KAL which has gone to sleep for the moment. This yarn is also from Caprifool.


Och det här är Alyssum, ett mönster som ritats av Marleen på Dutch Knitting Design. Ett nystan räcker för den här trevliga lilla sjalen. Jag stickade den i Noro Kureyon, men den blir ännu bättre i Noro Silk Garden. Titta gärna på hennes mönster!

And this is Alyssum, a pattern designed by Marleen at Dutch Knitting Design. I use one ball of Noro Kureyon for this nice little shawl, but it's even better in Noro Silk Garden. Do take a look at her designs!

En till Prairie Rose, den här gången i ett handfärgat alpacka-silkegarn från Abstract Cat Crafts. Jag satte två rader små glaspärlor i kanten för att få lite mera tyngd i sjalen.

Och nu ska vi ut och shoppa. Jag undrar hur det kan vara så här en vecka före jul?

Another Prairie Rose, this time in a hand dyed alpaca-silk yarn from Abstract Cat Crafts. I put two rows of small beads in the border to make the shawl a little bit heavier.

And now we're going out shopping. I wonder what it is like on a Friday the week before Christmas.

2 kommentarer:

  1. Hej, dom är vackra allihop! Och varma. Jag hoppas att du får en fin jul - och varm.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Denna tråd har jag helt missat, Vilka helt UNDERBARA sjalar! Jag har en Mulnomah på gång, men först ska jag spinna garnet till den på min CD-slända. 26 gram är spunna redan...

    SvaraRadera