fredag 26 februari 2010

Asian Dragon

English below

Jag brukar säga att jag är nästan tvåhänt, när någon frågar. Men i dag blev det ju helt tydligt att min vänstra hand inte är så värst bra på att virka. Jag virkar en Asian Dragon, en amigurumi, där man ibland ska virka åt andra hållet, alltså med vänstra handen åt höger. Det är som att lära sig virka igen! En del av mina felvända varv blir lösare än de rättvända.

Jag gillar små virkade och stickade figurer :) Jag gjorde sådana när jag var barn, sålde dem eller gav som presenter åt mina kompisar. Nuförtiden virkar jag amigurumi.

På fotot har jag just virkat tillbaka till markören och ska vända igen och virka åt det vanliga hållet, åt vänster. Markören är en krok från ett örhänge, med några trådar fastbundna. Den är verkligen fiffig för den här typen av virkning där markören skall flyttas ofta. Idén fick jag från Christina Powers drakmönster, som jag köpte på Skyfiberarts

Jag är jätteförkyld, mår illa, och det snöar, det är nästan snöstorm. Jag fick ju min spruta för några veckor sedan, så jag ska ju inte må så här! Är det grissjukan, månntro? I dag vill jag bara göra roliga saker, allt annat får vänta på en bättre dag.

I use to say I'm almost twohanded, but today when I have to crochet from the left to the right in some parts of this Asian Dragon by Christina Powers, I had to admit my left hand is not very good at crochet. It's like learning how to crochet from the beginning once more. On the photo, I have just finished single crochet from the left to the right, and next I'm going to crochet in the normal way from the right to the left. Normal for me, that is, as my right hand is my main hand.

You can also see the ingenious crochet marker, a fish hook earring with threads tied to it. That's an idea from the pattern. I bought the pattern from Skyfiberarts.

I like small knitted and crocheted figures :) I made mascots like that when I was a kid, sold them to other kids, or gave them as presents.

I feel awful today, and I don't want to do anything that isn't fun. Is this the flu everybody is afraid of? I got my injection some weeks ago, I shouldn't be feeling like this! The weather is awful too, snow coming down and a strong wind blowing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar