tisdag 18 januari 2011

Skimoslända - Skimo Spindle

                     Det var en grå dag ute i går. Inga andra färger än vitt och grått.
                It was a grey day outdoors yesterday. No other colors than white and grey.
.
På kvällen kom min man hem med ett litet paket från Frankrike.
In the evening my husband came home with a small parcel from France.

Det var en stödd slända som Sabrina gjort. Den är underbar! Helt rätt tyngd, fint balanserad (metallspetsen är verkligen bra), och min alldeles egna sten turkosen som trissa. Skaftet är tulipwood. Jag blev betagen av denna lilla vackra slända. Sabrina hade lagt med fibrer i färger som är helt mina egna. Och titta på den ljuva lilla skålen hon också skickade! Tack Sabrina!

Med den här sländan kan jag spinna kamgarn genom att låta den rotera stödd mot handflatan medan jag drar korta drag. Det kan jag inte göra med någon annan av mina stödda sländor. Skaftet har rätt längd.

It was a supported spindle made by Sabrina. It's wonderful! Exactly the right weight, very good balanced (the metal tip is very good), and the whorl is my own stone the turquoise. The shaft is tulipwood. I was completely charmed by this small beautiful spindle. Sabrina had added fibers in colors that are all mine. And look at the lovely little bowl she also sent me! Thank you Sabrina!

With this spindle I can spin worsted by letting the spindle rotate against my palm while I draft short draws. I can't do that with any other of my supported spindles. The shaft is of perfect length.


På Ravelry hittar du Sabrina som Skimo.

On Ravelry you find Sabrina as Skimo.

1 kommentar: